Reisdag 2 - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu Reisdag 2 - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

Reisdag 2

Blijf op de hoogte en volg Debby

01 Januari 1970 | Tanzania, Ilula

Om 06.30 werd ik door Valencio opgehaald en naar de bus gebracht. Een confortabele autoroute was niet. Het was ochtendspits in Dar en daardoor nam Valencio de binnenwegen. Nou hij had daarvoor beter een 4x4 auto kunnen huren want het leek wel een jeepsafari, maar Valencio was er relaxed onder dus ik ook. Uiteindelijk kwamen een op een geoot festivalachtig terrein met mega veel bussen en ik zag gelijk dat daar geen enkele organisatie inzat. Gelukkig wist valencio waar ik heen moest en regelde hij een ticket voor me in een vrij luxe bus. Als enige blanke vrouw in de bus voel je je toch een beetje opvallen. De bus vertrok om 08.00 uur. Dat het een lange rit zou worden wist ik maar uiteindelijk kwam ik om 17.30 bij de juiste stopplek aan en staat Enicka van IOP te wachten. Gelukkig had ik wat hulp gevraagd om op tijd uittestappen anders had ik er nog in gezeten.
Aangekomen in het weeshuis krijg ik een korte rondleiding en doe ik even mee me het zingen met de meisjes. Dan ontmoet ik ook 3 andere vrijwilligers. Zij zijn hier voor 6 maanden en met hun zal ik veel gaan werken. Morgen arriveren nog 3 vrijwilligers. Tijden het eten leer ik de anderen al goed kennen en het is gezellig (Het eten was een stukje pizza en wat aardappels. Niet heel bijzonder maar vulde wel na een dag in de bus.). Na het eten kwamen de oudere meisjes de openingsceremonie houden. Dat is veel zingen en dansen, zon ontzettend keuk! Weer een dag vol ervaringen en kijk uit na morgen. Nu eerst wat nachtelijke uurtjes inhalen.

  • 14 Mei 2018 - 13:19

    Lisanne:

    Ohhh dat klinkt al heel leuk Deb! Fijn dat het gezellig is :) Ik kijk uit naar je volgende berichtje! Veel plezier daar :)

  • 14 Mei 2018 - 17:08

    Sabiene:

    Hoi Deb, leuk je verhalen te lezen. Gelukkig veilig aangekomen en al volop ervaringen met de cultuur in Tanzania. Zal even wennen zijn al die nieuwe gewoonten, maar dat is natuurlijk ook wel het leukste om mee te maken. Veel succes de komende tijd! Ik zal trouw meelezen. Dikke kus

  • 14 Mei 2018 - 18:11

    Diny De Neef:

    Debbie,
    Zo te lezen voel je je al helemaal thuis. Ben heel benieuwd naar het verslag van je eerste werkdag!
    Groeten.

  • 15 Mei 2018 - 08:20

    Nadia:

    Hoi Deb,

    Wat leuk om te lezen!!
    Ik ga helemaal mee in je blog.
    Ik ben erg benieuwd naar wat gaat volgen. Keep me updated!!

    xx

  • 16 Mei 2018 - 12:51

    Debby Cornielje:

    Wat leuk dat jullie allemaal meelezen! ik houd jullie op de hoogte! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 27 April 2018
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 4460

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 23 Juni 2018

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: