Isimila en een nieuwe werkweek - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu Isimila en een nieuwe werkweek - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

Isimila en een nieuwe werkweek

Blijf op de hoogte en volg Debby

07 Juni 2018 | Tanzania, Ilula

Afgelopen zondag ben ik met 2 andere vrijwilligers naar Isimala geweest. Eerst 1,5 uur in een propvolle dallahdallah naar Iringa en dan nog 20 km met de taxi over een zeer toeristische weg. De reis was de moeite waard. Isimila is een plaats waar door erosie prachtige natuurverschijnselen zijn ontstaan. De grand canyon in het klein. Erg mooi om te zien. De taxichauffeurs gingen gezellig met ons mee en brachten ons weer terug naar Iringa. Daar hebben we geluncht bij een zeer goed Indiaas restaurant. Even een kleine vakantiedag zo. De busrit terug was minder relaxed, 2 uur moeten staan en platgedrukt omdat de bus meer dan vol was, eigenlijk onverantwoord maar voor hen is er geen andere mogelijkheid om ergens goedkoop te komen.

Maandag in de ochtend heb ik in de tuin gewerkt en geholpen bij het bewateren van de planten. Wat een klus. Alles gaat met de hand, geen sproeiers, en alles in emmers en veel sjouwen.. Dinsdag begon het maisoogsten.. op dit moment kan ik al geen mais meer zien en blaren op de handen haha. Wat een werk, maar wel leuk en goed voor de mind. Lekker buitenwerken!

In de middag heb ik de meisjes voorgelezen, helpen met douchen en geholpen met huiswerk. ze hebben namelijk elke dag huiswerk te doen in de vakantie. Gisteren vroeg ik of ze wilden kleuren (ik heb prinsessenkleurplaten meegebracht) en dat was een schot in de roos, de meisjes waren ontzettend enthousiast.

Vanavond heb ik en 2 andere vrijwilligers al ons afscheidsfeestje, omdat morgen veel meisjes naar hun families vertrekken. Ik zie ze dan niet meer voor ik weer naar Nederland vertrek.

Morgen gaan we met zn 4 naar Iringa en blijven daar weer een nachtje. Een vrijwilliger is jarig en we gaan naar een club toe en het schijnt een happening te zijn. Zaterdag even genieten van de meer luxe in de stad en dan aan eind van de middag weer terug.

Liefs, xxx

• 07 Juni 2018 - 10:46

Sietha :

Hai Debby...kijk dat is weer leuk zo een week met van alles en nog wat...Arbeid en wat bekijken en reizen en als haringen in een ton in een bus....een enorme veelzijdigheid zo in een paar dagen...vandaag ben je 4 weken weg..en wat heb je al veel beleefd....leuk dat de kleurplaten een schot in de roos zijn....Princessen doen het áltijd...en dat is zeker een sprookje voor de kids in Tanzania...veel plezier met weer een feestje en afscheid nemen.....een dikke x van ons...X

• 08 Juni 2018 - 08:02

Brigit:

Hoi Debby, je hebt alweer een mooie afwisselende week achter de rug, interessant joh. Lekker buiten werken; straks handen vol eelt! En dit weekend dus nog even feesten in Iringa. Veel plezier daar en daarna weer een mooie week vol nieuwe verassingen gewenst! Brigit

• 12 Juni 2018 - 08:34

Sabine:

ooh Deb wat gaat het hard!! Fijn om te zien dat je het zo naar je zin hebt!! xx

• 14 Juni 2018 - 15:25

Ria:

Hallo lieverd wat maak jij een hoop mee,mooie momenten ook en hoop indrukken allemaal .
    Super ideee van de kleurplaten !!al die blije koppies

• 14 Juni 2018 - 15:28

Ria:

Geniet nog van feestje en ja daar hoort ook afscheid bij.nog een week en dan ben jij ook weer thuis lieverd.nu nog genieten Gr LF’s Ria