Eerste dag op pad - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu Eerste dag op pad - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

Eerste dag op pad

Blijf op de hoogte en volg Debby

01 Januari 1970 | Tanzania, Ilula

De eerste ochtend ontwaken in Tanzania was fijn. Het bed slaapt goed en ben al lekker uitgerust. Snel onder de warme douche. Wat was dat fijn zeg, in het hostel was namelijk alleen maar koud water. Wel is de hurktoilet nog wat ongemakkelijk, maar ook dat went. Ik heb zin in vandaag, maar voel me nog wat onwennig. Hoe gaat dat hier allemaal? Eerst maar ontbijten, dat was brood met ei en een banaan. Waarschijnlijk gaat dit het ook zijn voor de komende 6 weken en dat is even wennen. De rest van de ochtend wat ontspannen met de anderen in de zon. In de middag gingen we naar illula centrum. Heen wandelen en hebben we een mooi uitzicht gezien en terug met tussenstop bij de lokale kroeg de daladalla(ienieminei busjes) genomen. Wat een avontuur is dat en wat is Tanzania mooi! Wel veel oude huisjes en armoede maar ze lijken er allemaal gelukkig mee te zijn en dat is goed. Het avondeten was rijst met vlees. Prima maar ik ga zeker weten al onze rijkdom aan groente missen.
Na 1 dag voelt het alsof ik er al een week ben. Het is goed hier te zijn, de mensen zijn aardig en de andere vrijwilligers zijn leuk en gezellig! Veel nieuwe positieve indrukken en kijk uit naar morgen!

• 14 Mei 2018 - 13:24

Sietha :

Top te horen Debby...dat je het naar je zin hebt in Tanzania...alleen maar positief...en je ziet heel veel en lekker warm...als je terug bent dan kan je aanvallen op de groente...De Dappermarkt om de hoek..have fun xxx

• 14 Mei 2018 - 14:34

Lizzy:

Hey Deb!
    Wat leuk om de verhalen zo te lezen! zo te zien vermaak je je al prima daar ;)
    Dikke kus!