gestart bij de kleuters - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu gestart bij de kleuters - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

gestart bij de kleuters

Blijf op de hoogte en volg Debby

15 Mei 2018 | Tanzania, Ilula

Maandag 14 mei heb ik in de ochtend een rondleiding gehad langs alle gebouwen en kennis gemaakt met de klassen. Overal moest ik mezelf introduceren en in elke klas werd ik warm door de leerkrachten en kinderen ontvangen. Ze krijgen hier best hoge standaard les. Het ziet er allemaal best goed uit. De kinderen komen uit Illula en uit het weeshuis en lopen allemaal in schattige uniform rond. De rest van de middag met de weeskinderen gespeeld en me meegebrachte lange springtouw is een groot succes!

Vandaag ben ik begonnen bij Kidscorner. De kleutertjes. Het is ongeveer 20 minuten lopen, een goede morgen workout. Aldaar is het even wennen wat ik kan doen en is het vooral observeren! Wat een schatjes zijn het! De les is in het swahili, ondanks dat ik al een paar woordjes swahili spreek is het toch lastig te volgen. Daarnaast help ik met huiswerk maken. Dat wordt met de hand voor 1 uitgeschreven. Voor ons is dat strafwerk, maar hier is dat heel normaal. In de middag ben ik begonnen met het schrijven van de nieuwsbrief voor IOP voor mei, waar ik bij ga helpen.
De komende 2 weken zal ik bij de kleuters blijven. Dan hebben alle kinderen vakantie van een maand en zal ik gaan helpen bij andere projecten.
Weer genoeg indrukken voor vandaag maar alles begint allemaal al te wennen en ik voel me hier thuis.

  • 15 Mei 2018 - 18:02

    Sietha :

    Mooi debby dat je springtouw goed ontvangen is...heb je zelf ook nog gesprongen?

  • 16 Mei 2018 - 08:11

    Nadia:

    Wat gaaf Debby!
    Fijn dat je zo goed ontvangen bent en dat je het daar naar je zin hebt!
    Ik kijk uit naar je volgende blog.

    Leuke foto!

  • 16 Mei 2018 - 12:51

    Debby Cornielje:

    Uiteraard heb ik de springtouw geprobeerd. Herinneringen herleven. Was wel een stuk zwaarder dan toen ik nog heel klein was!

  • 16 Mei 2018 - 17:10

    Ria :

    Hallo lieve debby wat ontzettend fijn en goed om dit te horen, dat jejeal aardig op je plek voelt daar,maar dat kan ook niet anders met zo n heerlijk en warm ontvangst.geniet ervan deb groetjes liefs van Ria

  • 05 Juni 2018 - 14:31

    Sabine:

    Hai Deb!

    Net je verslagen weer bij gelezen! Wat een avonturen en ervaringen zeg!
    Leuke foto's! Ben benieuwd naar de rest!
    X Sabine

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 27 April 2018
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 4455

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 23 Juni 2018

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: