Een nieuwe week voorbij - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu Een nieuwe week voorbij - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

Een nieuwe week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Debby

25 Mei 2018 | Tanzania, Ilula

Het is bijna weekend en ik ben alweer 2 weken in Ilula! Deze week weer genoeg nieuwes gezien en geleerd. Mijn woordje Swalihili wordt steeds meer uitgebreid en het leven in Tanzania begin ik aan te wennen (dus vooral niet haasten of je druk maken).
Maandag was er onverwachts voor alle vrijwilligers een welkomsparty. Er waren diverse praatjes, er werd gedanst en gezongen en ook een buffet was klaargemaakt. Het was volle bak en leuk om zo veel nieuwe en oude gezichten te zien.
De hele week heb ik weer in Kids Corner gewerkt, nu in de andere klas. De kinderen zijn hier 2,5-4 jaar oud. Ik heb ze wat engelse spelletjes en nieuwe liedjes geleerd. Zowel de kids als de leraren vinden de liedjes leuk want ze worden de hele dag door geneuried en gezongen. Heel leuk om te zien hoe snel de kinderen iets leren en onthouden en blij zijn om je te zien, terwijl je elkaars taal niet spreekt. Gisteren zijn we naar de rivier gegaan, het kleine schoolreisje. We gingen voor wel 5 minuten met de bus maar dat is voor de kids al geweldig. Bij de rivier hebben we met kleine bootjes gespeeld. Het was een succes. Maandag gaan we nog een keer maar dan met de andere groep.
Ik spreek veel met docent Martha van het schooltje. Ze vertelt me over het leven in Tanzania en hoe moeilijk dat is. Ondanks dat ze docent is heeft ze geen eigen huis omdat ze moet betalen voor de school voor haar dochter. Ze leeft vrijwel op straat. Ze is 25 en heel intelligent maar ze wordt begrenst in haar mogelijkheden door de regering en het lage salaris wat ze krijgt. Door dit soort verhalen krijg je nog meer de behoefte om iets goed te doen voor het land en dit soort situaties.

In de middagen heb ik de weesmeisjes geholpen met huiswerk en gisteren heb ik met de italiaanse vrijwilligers 2,5 uur gewandeld. Als je iets wilt doen in de omgeving dan kan je het beste wandelen. De routes en uitzichten zijn prachtig!

Zondag gaan we met een groep naar de Massai, de inmheemse bevolking van Tanzania. Het belooft heel wat te gaan worden (het slachten van een geit en dragen van orginele kleding). Ik ben erg benieuwd en laat jullie uiteraard weten hoe het was.

  • 26 Mei 2018 - 06:43

    Sietha :

    Hey die Debby....fijn allemaal weer te lezen dat je het zo naar je zin hebt....en wat tellen wij dan onze zegeningen met een huis en geld..we hebben niks te klagen in Holland.. ..tanzania ziet er uit als een paradijs...maar voor de rest moet je geluk hebben ...en wat is geluk dan he....geld is makkelijk maar je innerlijke rust is ook geluk....geniet van je weeknd en heel veel fun morgen ....we gaan je weer lezen en de foto's dan bekijken...een lieve groet van pap en mam..xx

  • 27 Mei 2018 - 19:27

    Ria:

    Hallo lieverd, wat een hoop indrukken allemaal, ik heb het al tijdens het lezen ervan

  • 27 Mei 2018 - 19:31

    Ria :

    Maar je heb een hoop vrienden al gemaakt en dat doet mij goed om te lezen.
    En inderdaad wat hebben wij het toch goed hier ! Hopelijk wordt jou hoofdje ook wat rustiger denk om jezelf lieverd heel veel plezier morgen dikke kus ❤️

  • 30 Mei 2018 - 22:28

    Alisa:

    Wow wat een avonturen al! En dit moet echt een fantastisch heerlijke positieve dag zijn geweest. Leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Debby

Actief sinds 27 April 2018
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 4472

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 23 Juni 2018

Vrijwilligerswerk in Tanzania

Landen bezocht: