Bezoek aan de Massai - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu Bezoek aan de Massai - Reisverslag uit Ilula, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

Bezoek aan de Massai

Blijf op de hoogte en volg Debby

27 Mei 2018 | Tanzania, Ilula

Vandaag hebben we met een groepje de Massai bezocht! Een bijzondere en interssante ervaring. De dag begon in de kerk. De kerk kan je absoluut niet vergelijken met onze kerken, het is een klein schuurtje en wat kleden aan de wand als versiering. Daarnaast kan je de dienst ook niet vergelijken als bij ons. Er wordt veel gezongen en de priester sprak af en toe ontzettend hard! Na 1,5 uur gingen we met de Massai familie mee. Hoofd van de Massai voorop en wij erachteraan. Deze oude man heeft 6 vrouwen, weet niet meer hoe oud hij is en ook niet meer hoeveel kinderen hij heeft. Ik denk ontzettend veel. Maar voor de Massai is het tellen van kinderen niet belangrijk. We hebben wat huisjes gezocht die gebouwd worden door de vrouwen. De vrouwen verrichten het zware werk (huis bouwen, koken, kinderen verzorgen erc) en de mannen zorgen voor de dieren. Na het bezoek was het tijd om vragen te stellen aan de chief. Erg interessant om meer te leren over hun cultuur en gewoontes. Vervolgens gingen we lunchen (rijst, aardappels, bonen) en daarna was het tijd om om te kleden in traditionele massai kleding! We gingen dansen met elkaar en de mannen gingen springen. De massai staat erom bekend dat ze meters hoog kunnen springen. Indrukwekkend om te zien. Iedereen had er lol in! Als laatste was er nog een kleine markt met sieraden die door de vrouwen zijn gemaakt en hebben we souvenirs gekocht! Nu vol nieuwe indrukken terug gekomen en is het tijd voor een douche want het was daar ontzettend warm (lijkt Nederland wel)!

• 27 Mei 2018 - 18:44

Lydia:

Hallo Debby
    Wat heb je weer een leuke dingen mee gemaakt, behalve de geit slachten dan. Leuk om die blije koppies te zien en dat is niet zo gek na wat jij af en toe uit je trukendoos te voorschijn tovert.
    We kijken weer uit naar je volgende verslag. Lieve groetjes van ons beide. Lydia

• 27 Mei 2018 - 19:36

Ria :

Hallo lieve deb, wat een indrukken weer meegemaakt,in die kerk hebben ze geen versterkers nodig zo te lezen

• 27 Mei 2018 - 19:39

Ria :

Volume genoeg !

• 27 Mei 2018 - 19:40

Ria:

En wat een mooi en lief gebaar van deze bevolking dat jullie alles mee mochten maken
    Weer een hoop indrukken, en je gaat alweer week drie in !
    Lieverd geniet er nog van dikke kus ❤️

• 27 Mei 2018 - 19:42

Sietha :

Wat leuk allemaal weer Debby vandaag..
    ..je maakt wat mee zo ver weg van huis...cultuur snuiven...alleen maar leuk....ik dacht net als Ria....geen microfoon dus nodig om gehoord te worden.....wens je alvast weer een mooie en nieuwe werkweek toe met de kinderen ...
    En met alles wat er op je pad komt..dikke x van pap en mam.x

• 28 Mei 2018 - 10:00

Sietha :

Debby...afrika is echt heel ver weg...dit verslag komt nu net pas binnen....wij nu ook Afrikaanse temperaturen in Holland...weten we een béétje hoe warm het bij je is....je blaast het goed hierheen

• 28 Mei 2018 - 19:25

Brigit:

Hoi Debby,
    Wat een geweldige reis ben je aan het maken met zoveel mooie en positieve ervaringen. Heerlijk. Leuk om te lezen ook. Ga zo door en blijf genieten!
    Brigit

• 31 Mei 2018 - 06:45

Marlies:

Hee Debby,

Ontzettend leuk om te lezen welke dingen je allemaal meemaakt en wat voor verwonderingen je hebt in een land zo totaal verschillend van Nederland! Het lijkt alsof ik dit toch ook op mijn wensenlijst moet gaan zetten! Heel veel plezier nog, maar zo te horen gaat dat wel goed komen. liefs, Marlies