Begin van het avontuur - Reisverslag uit Kului, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu Begin van het avontuur - Reisverslag uit Kului, Tanzania van Debby Cornielje - WaarBenJij.nu

Begin van het avontuur

Blijf op de hoogte en volg Debby

10 Mei 2018 | Tanzania, Kului

Daar lig ik dan om 23.45 uur in bed met klamboe in een warme hostel kamer. Moe en vol adrenaline van een lange maar zeer prettige reis. Eerst 8 uur naar kilimanjaro een tussenstop van een uur (en dan in het vliegtuig moeten blijven) en dan nog 45 min. verder. Tijdens de tussenstop ontwaakte mijn buren wn dat bleken zeer gezellige jonge mensen te zijn. Twee meiden uit Canada die hier voor een traineeship komen en een jongen die zijn vriendin op gaat opzoeken uit Lissabon. We zaten allemaal in het onzekere schuitje met name het visum. Het is nu mijn 3e intercontinentale vlucht maar elk land heeft zijn eigen manier van visum uitdelen..paar dingen hebben ze gemeen: het is veel wachten, gekke formulieren invullen, steeds naar andere balies worden gestuurd en hopen dat uiteindelijk je paspoort weer bij je terug komt! Maar het is gelukt! lief lachen helpt altijd. Toen door naar mijn taxichauffeur Valencio. Oude vriendelijke man en zorgde goed voor me. Ook Anton ging met het busje mee. Hij komt van het vrijwilligersproject en heeft 9 maanden in Noorwegen gestudeerd. Ik zie hem zaterdag weer in illula! Wat is het fijn om weer in Afrika terug te zijn, nu al! De afrikaanse warmte, alles rustig aan en vriendelijke mensen!
Morgen word ik om 06.30 uur weer door Valencio opgepikt en begint mijn 8 uur durende busrit! Voor nu maar wat proberen te slapen.

• 11 Mei 2018 - 15:31

Sietha :

Goed te horen Debby...we lezen het net...17.00uur vrijdag 11mei....als het goed is ben je nu bij het kindertehuis...wat zal je vandaag veel hebben gezien onderweg.....we lezen wel je verslag...xxxx

• 11 Mei 2018 - 16:59

Henk En Lydia:

Van je moeder dit bericht door gekregen, wat een lange reis heb je achter de rug. Wij gaan je volgen want je zult vast veel mee gaan maken. Inmiddels zal je nu op je eindbestemming zijn en daar weer nieuwe indrukken opdoen. Lieve groet van heellllll ver weg

• 13 Mei 2018 - 11:27

Diny:

Debby,
    Leuk verslag. Was een kort nachtje. Hoop dat de busreis voorspoedig is verlopen.
    Knuffel!

• 14 Mei 2018 - 11:23

Ati:

Hey Deb,
    Leuk om van je te lezen!! en wat is je reis gezellig begonnen, fantastisch hoor!
    Genietse, doeidoei.